Veliki gran tourer BMW Serije 8 je debitirao na automobilskoj sceni 1989. godine, ističući se izvanrednim dizajnom i revolucionarnim značajkama. No, unatoč impresivnim tehnološkim značajkama, ovaj veliki BMW model suočavao se s velikim tržišnim izazovima i nije privukao pažnju koju je zasluživao. Puno bolje je to polazilo za rukom njegovom suvremeniku i rivalu roadsteru Mercedesu SL R129 koji je s tvrdim krovom postajao pravi coupe.
Danas već kultni BMW Serije 8 svakako zaslužuje divljenje zbog značajnih poboljšanja u performansama u odnosu na prethodnu seriju 6. S koeficijentom otpora zraka od samo 0,29 Cd (u usporedbi s 0,39 serije 6), V12 motorom uparenim s ručnim mjenjačem od šest brzina i pionirskom elektroničkom tehnologijom gasa drive-by-wire, postavio je nove standarde u svom segmentu.
VIDEO
Unibody dizajn, olakšan CAD modeliranjem u odnosu na prethodnika, pridonio je jedinstvenom doživljaju vožnje. Entuzijasti su cijenili luksuzne značajke i revolucionarno inženjerstvo koje je tada označilo novu eru za BMW.
Razvoj BMW serije 8 započeo je u srpnju 1981., s konačnim dizajnom dovršenim 1986. Serija 8 bila je jedan od prvih BMW modela koji je djelomično koristio CAD crteže u dizajnu, a zatim je prošao kroz ispitivanja u zračnom tunelu.
Serija 8 označila je prekretnicu jer je prvi put V12 motor bio dostupan u serijskom cestovnom automobilu s ručnim šesterostupanjskim mjenjačem. Ponuda motora također je uključivala 4,0- i 4,4-litrene V8 motore. Tijekom proizvodnje, bilo je tri varijacije V12 motora s obujmom od 5,0, 5,4 i 5,6 litara.
Nažalost, Serija 8 brzo suočila se s izazovima na tržištu zbog globalne recesije, rata u Perzijskom zaljevu i rasta cijena energije ranih 1990-ih.U Sjevernoj Americi primjerice, BMW je obustavio proizvodnju serije 8 1997. nakon što je prodao samo 6920 automobila. Međutim, proizvodnja je nastavljena za ostala tržišta do 1999., s ukupno 30.609 prodanih jedinica diljem svijeta. Slaba prodaja Jedna od fascinantnih ideja BMW-a iz 1990-ih bila je razvoj M8 kao konkurenta Ferrari modelima. Opremljen specifičnom verzijom motora S70, M8 je imao modifikacije poput povećanja obujma na 6064 ccm, dvostruke bregaste osovine u glavi za svaku stranu cilindra, četiri ventila po cilindru, usisne grane od ugljičnih vlakana i kontinuirano varijabilno upravljanje ventilima. Planirana je bila nevjerojatna maksimalna brzina od 320 km/h.rezultirala je odgodom ambicioznih planova za model visokih performansi M8 1991. godine, a i kabriolet je ostao samo koncept.