U oktobru su lokalni izbori – Kakve će kampanje stranke pripremiti ovaj put?

Godina je izborna, kao i svaka druga u Bosni i Hercegovini. U oktobru nas čekaju lokalni izbori.

Iako je početak zvanične kampanje još daleko, zasigurno je da se političke stranke uveliko spremaju ili barem razmišljaju na čemu će kampanju zasnivati. Rektor Sveučilišta u Mostaru Zoran Tomić, profesor političke komunikacije i odnosa s javnošću, ističe da zapravo nema sistemskih istraživanja koliko izborne kampanje imaju utjecaj na izborni rezultat, ali da je nedvojbeno da utjecaj postoji.

– To se najbolje vidi kroz kretanje neodlučnih birača. Što se kampanja bliži izbornom danu, sve je manji broj neodlučnih birača. Pokazatelj je to da persuazivne izborne poruke djeluju, ističe prof. Tomić.

Kukuruz i kavijar

Naglašava da je kampanja rat za misli, stavove i ponašanje birača.

– Na temelju globalnih, tj. istraživanja u najrazvijenijim demokracijama, može se zaključiti da cilj ne bira sredstvo. Poruke se razvijaju i oblikuju u neki od dominantnih apela. Kod nas, pa i u drugim zemljama Europe, rekao bih i SAD-a, dominantan je apel na emociju, zatim apel na strah i konačno na korist. Biračima se nudi bolji život nakon izbora. Novac tu igra značajnu ulogu. Što više komunikacijskih kanala i snažnih apela, veća je mogućnost izbornog uvjeravanja. Moje je mišljenje da kampanje mogu biti etične i pridonijeti jačanju demokratske političke kulture, ističe prof. dr. Tomić.

image

Prof. dr. Zoran Tomić: Dominantan je apel na emociju

Na pitanje da li se kampanje više kreiraju na nivou visoke politike ili pak lokalnih problema i zajednica, prof. dr. Tomić odgovara da je to strategija.

– Poznata je strategija kampanje u kojoj su u središtu čovjek i lokalna politika iako se provode nacionalne kampanje. Svaka kampanja bi trebala imati u središtu potrebe čovjeka, birača. A mi živimo u relativno siromašnom društvu i političari su prinuđeni spuštati izborne poruke i obećanja na osnovnu razinu ljudskih potreba. Utemeljitelj modernih političkih kampanja početkom 1900. napisao je načela modernih kampanja. Jedno od načela bilo je: “Amerikanci više vole kukuruz nego kavijar.” To govori puno o potrebama ljudi, ali i osmišljavanju komunikacijske izborne strategije, kaže naš sagovornik.

Na pitanje da li političke stranke u BiH ozbiljno shvataju i pristupaju izbornim kampanjama, prof. dr. Tomić ističe da je teško odgovoriti, jer nema relevantnih istraživanja.

– Istina je da su kampanje u BiH profesionalno sve bolje. Vidljiv je utjecaj konzultanata i savjetnika. Ali, nisu još to one prave kampanje s jasnim strategijama. Pratim detaljno kampanje i mogu primijetiti brojne nedosljednosti u provedbi. Iz toga mogu zaključiti da kampanjama ne kormilare stručni konzultanti s višegodišnjim iskustvom ili ih političari ne slušaju. Obje mogućnosti su loše, kaže prof. dr. Tomić i dodaje da je političko pravilo da kada se uđe u izbornu godinu, politika izbjegava donošenje odluka koje bi mogle izazvati javnu debatu i prijepore.

U izbornoj godini donose se odluke koje pogađaju birače u stomak, a zadnji mjesec poruke koje pogađaju u srce.

– Kombinacijom politika i poruka stomak – srce, uz malu ili značajnu dozu straha, priprema se teren za političko nadmetanje i odlučivanje. Tijekom narednih pet do šest mjeseci brojne će se odluke donositi za potrebe političke klime pred izbore, ističe prof. dr. Tomić, siguran da će se umjetna inteligencija koristiti u izbornim kampanjama.

Besima Borić, članica Predsjedništva SDP-a BiH, ističe da smo ušli u godinu u kojoj nas čekaju lokalni izbori, ali i “godinu koja nosi veću neizvjesnost od svih dosadašnjih: od prijetnji o raspadu države i secesiji do mogućnosti otvaranja pregovora sa EU i otvaranja evropske perspektive, bliže nego ikad dosad”.

Ukupna atmosfera koju kreiraju i mediji i opće okolnosti, pa čak i geopolitičke, bitno će utjecati na opredjeljenje glasača, ističe Borićeva

– A kako i u ovu godinu unosimo i probleme Izbornog zakona, stranih i domaćih sudija u Ustavnom sudu, pitanje visokog predstavnika i slična, za očekivati je da će ovi problemi biti prisutni i u kampanjama, pogotovo što su vrlo zgodni za jačanje mišića nacionalnih interesa. I stranke vlasti i opozicije će se potruditi da pokažu kako su baš one u pravu i kako su oni drugi krivi za sve nevolje. Naravno, lokalni stranački ogranci će pokušavati skrenuti pažnju glasačima na lokalne probleme, tražiti obrazloženja i rješenja za sve teži život ljudi, sve slabiji kvalitet života s obzirom na narastajuće cijene i slično, ističe Borićeva.

Naglašava da u SDP-u još nisu počele pripreme za lokalne izbore, ali da se starta u ovom mjesecu.

image

Besima Borić: Na nama je velika odgovornost

– Svjesni smo, u skladu sa dosadašnjim iskustvom, da je na nama velika odgovornost, s obzirom na to da smo dio vlasti na svim nivoima i da će se uspjesi ili neuspjesi ostvarenja vlasti najviše knjižiti baš SDP-u. Sigurno je da ćemo morati pripremiti dobru strategiju odbrane dobrih poteza i posebno kvalitetnu prezentaciju dostignuća naših načelnika iako su napadi opozicije neumoljivi, često vrlo lažni i, čini se, sve gori. Baza za naš program za lokalne izbore jeste i dalje naš Plan 10, koji će biti inoviran i obogaćen problemima koje naznače naše lokalne organizacije, koji su često vrlo slični, ali i različiti od sredine do sredine. Sigurna sam da ćemo se posvetiti direktnoj komunikaciji sa građanima/kama, jer je to najbolji način, a prilično zanemaren. Posvetićemo se socijalnoj slici stanovništva i mogućnostima kako i u lokalnoj zajednici stvarati osjećaj solidarnosti i sigurnosti, i poboljšanju ukupne kvalitete života, poručuje naša sagovornica.

Mišljenja je da glasači/ce postaju sve zahtjevniji/e.

Lokalna pitanja

– Žele tačno čuti šta ste uradili i kako mislite konkretno riješiti određeni problem. Ne može im se prodavati magla i mislim da je to dobro. To bi trebalo uozbiljiti i stranke i njihove aktiviste. Iako je, također, i veliki broj glasača koji glasaju onako kako su navikli. Nažalost, još nismo našli način kako popraviti procente izlaznosti. Dosadašnja iskustva pokazuju da dobijete povećanu naklonost birača kad asfaltirate sve staze ili dovedete vodu, a sa druge strane, uradite mnogo više od toga, pa izgubite izbore, ističe Borićeva.

Iz Naše stranke kažu da će, kao i uvijek, izbornu kampanju zasnivati na svojim politikama.

– Iako ćemo, kao i svaka druga relevantna politička strana, govoriti i o državnim pitanjima, u kontekstu kampanje u našem fokusu će biti lokalne teme, koje su i najbitnije građanima/kama, kažu iz Naše stranke i napominju da su sloganom u kampanji 2016. Budimo dobre komšije željeli skrenuti pažnju na to da se radi o lokalnim izborima i da fokus treba biti na tim pitanjima.

U HDZ-u BiH čekaju formiranje izbornog štaba i strategije.

oslobodjenje.ba

Podijeli vijest

Pretplati se da budeš prvi!

Najnovije

Možda Vas zanima i ...
POVEZANO

Godišnja manifestacija „20 najboljih“ – priznanje najboljim privrednicima Zeničko-dobojskog kantona

U organizaciji Ministarstva za privredu Zeničko-dobojskog kantona i Privredne...

MinistarAdnan Šabani otvorio međunarodnu konferenciju o upravljenju otpadom

Međunarodna akademija održivog razvoja “ICOR” u saradnji s Federalnim...

Poboljšanje cestovne infrastrukture na dionicama Ćatići – Visoko – Podlugovi i Visoko – Kiseljak

Ministar za prostorno uređenje, promet i komunikacije i zaštitu...