Kompaktni SUV postao je ogroman uspjeh za Porsche otkako je počela proizvodnja prije 12 godina.
Porscheu je trebalo 54 godine da proizvede milion primjeraka modela 911. Za Macan – samo 12.
Prošle nedjelje, Porsche je proizveo milioniti Macan, i to u električnoj verziji Macan 4 Electric u boji “Frozen Blue Metallic”, koji je isporučen kupcu u Njemačkoj.
Proizvodnja Macana počela je krajem 2013. godine u Porscheovoj fabrici u Lajpcigu u Njemačkoj, a prve isporuke uslijedile su nekoliko mjeseci kasnije. Vrlo brzo, Macan je postao najprodavaniji Porscheov model, a samo ga je povremeno prestizao veći Cayenne.
Takođe, Macan je najbrži Porscheov model koji je stigao do cifre od milion proizvedenih primjeraka – modelu Cayenne je za isti rezultat bilo potrebno 18 godina.
Prvobitna verzija sa motorom sa unutrašnjim sagorjevanjem i dalje se proizvodi na određenim tržištima, uključujući Sjedinjene Američke Države, a tokom 11 godina dobila je dva redizajna.
Porsche će na kraju u potpunosti ukinuti proizvodnju Macana na benzin kako bi ustupio mesto novom, električnom modelu, iako još uvek nije potvrđeno kada će se to tačno dogoditi.
Električni Macan ušao je u proizvodnju prošle godine i već čini 60% globalne prodaje Macana – iako je to djelimično i zato što Porsche više ne prodaje benzinsku verziju u Evropskoj uniji.
Iako je brojka od milion proizvedenih Macana svakako impresivna, ona je i podsjetnik da je Porsche, uprkos globalnoj prepoznatljivosti, i dalje relativno mali proizvođač u poređenju sa velikim igračima u industriji.
Na primjer, Toyota je prošle godine prodala više od 10 miliona automobila širom svijeta.
Koliko god da je Porsche važan i profitabilan, u smislu ukupnog obima prodaje on ostaje mali igrač.
Od svih modela koje je proizveo u više od 75 godina postojanja, Macan je tek treći koji je dostigao brojku od milion primjeraka, prenosi B92.