Octavia je bio najbolji proizvod koji je Škoda izradila nakon Drugog svjetskog rata pa sve do udruživanja s Volkswagenom. Elegantan dizajn i robusna izrada osvojili su svijet prije punih 60 godina
Škoda Octavia bila je pravi internacionalac. Montirali su je u Pakistanu, Turskoj i Čileu gdje su je zbog njezine robusnosti zvali Škodinim Jeepom. Krajem pedesetih Octavia je aktivna i na različitim svjetskim reli natjecanjima. 1960. prvi puta participira na Monte Carlu, gdje godinu kasnije vozači Gjolberg i Martinsen njome pobjeđuju u klasi.
Odlaskom Octavije Škoda ujedno trajno napušta davno zastarjelu tehničku koncepciju započetu još s Popularom 1934. godine. Centralna cijevna šasija, motor ugrađen sprijeda u kombinaciji s stražnjim pogonom postaju stvar prošlosti. No, ime Octavia nije zaboravljeno. Nova Octavia predstavljena je 1996., prvi automobil razvijen u Škodi nakon što je ona postala sastavni dio VW-a.
Svjetski hit automobilskog proizvođača s narodnom upravom
Octavia je evolucijska etapa starog modela 440, gdje je Škoda optimizirala podvozje, ovjes i dodala luksuzniji kokpit. Octavia Combi (proizvedena je u 54.086 primjeraka koji su silazili sa trake u tvornici Kvasiny. Trekka je bio neobični terenac nastao na Novom Zelandu korištenjem šasije i motora od Octavie.
Najmodernija tvornica za proizvodnju automobila u Europi
Do kraja pedesetih Škoda je u Mlada Boleslav imala tek malu tvornicu s poprilično zastarjelom tehnologijom. Škoda je težila većoj prodaji, a za to su bili potrebni i novi kapaciteti pa je 1960. započela izgradnja modernog industrijskog kompleksa koji će se prostirati na 800.000 četvornih metara, sa 40 objekata i 13 km servisnih puteva. Škoda je izgradila modernu lakirnicu, fosfatnu kupku za antikorozivnu zaštitu, prešaonu dijelova, uvodi automatizirane proizvodne procese… Čak 300 tvrtki sudjelovalo je u izgradnji i opremanju najmodernijeg europskog pogona čiji je dnevni kapacitet sa 120 Octavia u punom kapacitetu dosegao 600 novih modela MB. Tvrtka je ponovno imala startnu poziciju za osvajanje svijeta.
Osmi model…
Ime Octavia uzeto je s obzirom na činjenicu da se radilo o osmom modelu Škode nakon nacionalizacije. Škoda Octavia limuzina se proizvodila u periodu između 1959. i 1964., a Combi između 1961. i 1971.; Škoda je izradila ukupno 365.379 primjeraka modela Octavia.